برنامه ريزي مرخصي در كسب‌و‌كارهاي كوچك

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

برنامه ريزي مرخصي در كسب‌و‌كارهاي كوچك

۲۱ بازديد ۰ نظر

برنامه ريزي مرخصي در كسب‌و‌كارهاي كوچك

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

وقتي براي خودتان كار مي‌كنيد، يكي از بزرگ‌ترين چالش‌هايي كه با آن روبه‌رو مي‌شويد اين است كه چگونه برنامه ريزي كنيد كه مرخصي برويد. اين كار آساني نيست؛ اما حقيقت اين است كه نمي‌توانيد مرخصي هم نرويد.

مثل اكثر افراد، به اين دليل خودتان كسب‌و‌كاري را براي خود راه انداخته‌ايد كه:

  • آزادي بيشتري در كار مي‌خواستيد.
  • تمايل داشته ايد شرايط كاري بهتر يا رييس بهتري داشته باشيد.
  • مي‌خواستيد خلاقيت بيشتري در كار داشته باشيد.

همه موارد بالا مد نظر شما بوده است.

بنابراين اگر اكنون خودتان رييس هستيد، به فكر خودتان باشيد و كمي از محيط كار دور شويد. حتي بهتر اين است كه مرخصي طولاني مدتي به خودتان بدهيد، چون شايستگي آن را داريد.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

جلوتر از برنامه حركت كنيد. اين مساله مي‌تواند معاني زيادي داشته باشد:

  • به اندازه كافي پول ذخيره كنيد تا بدون استرس به مرخصي برويد.
  • به ارباب رجوع و مشتري‌هاي خود اطلاع دهيد كه قصد داريد به مرخصي برويد.
  • ليستي از كارهاي ضروري كه معمولا انجام مي‌دهيد و لازم است در نبود شما هم انجام شوند تهيه كنيد.
  • اگر واقعا نمي‌توانيد بدون تعطيل كردن دفتر يا فروشگاهتان به مرخصي برويد، يك معاون موقت يا مجازي كه بتواند كارهاي ضروري شما را انجام دهد، به جاي خودتان انتصاب كنيد.

البته درست است كه آنها نمي‌توانند همه كارهاي شما را دقيقا انجام دهند، اما وقتي برگرديد از ميزان قابليت‌هاي آنها شگفت زده خواهيد شد. كليد اين كار آموزش صحيح و نحوه برقراري ارتباط درست است. هر چند روز يك بار با تلفن جلسه‌اي كوتاه با همكاران داشته باشيد.

در بقيه اوقات مرخصي، گوشي همراه خود را خاموش كنيد. البته اين كار خيلي سخت است؛ اما براي اينكه از مرخصي خود بهره ببريد، بايد تقريبا همه چيز را رها كنيد. چك كردن مداوم ايميل‌ها و جواب دادن به تلفن، نه تنها اين هدف را با شكست مواجه مي‌كند، بلكه كساني را كه همراه شما هستند و مي‌خواهند در آرامش باشند نيز عصبي مي‌كند.

مطمئنا تا حد كمي مي‌توانيد تلفن كنيد و مواردي را چك كنيد، اما اين كار را به طور مداوم انجام ندهيد. نتايج تحقيقي كه اخيرا انجام شده نشان مي‌دهد ۸۱ درصد صاحبان كسب‌و‌كارهاي كوچك، وقتي در تعطيلات هستند عادت دارند كه مدام امور كاري را با تلفن يا ايميل چك كنند (طبق نتايج اين تحقيق ۱۹ درصد افراد به هيچ وجه اين كار را انجام نمي‌دهند).

قبل از رفتن به مرخصي، حجم كارهايتان را افزايش دهيد و آنها را زودتر از موعد انجام دهيد.

وقتي از مرخصي برمي‌گرديد، زمان كاري خود را بيشتر كنيد. به همكارانتان نگوييد كه مثلا قرار است سه‌شنبه برگرديد، بلكه به آنها بگوييد پنج‌شنبه برمي گرديد. در اين صورت، وقتي سه‌شنبه سر كار حاضر مي‌شويد، چند روز زمان داريد كه به روال عادي كاري برگرديد.

كار و تفريح را با هم تركيب كنيد. اگر هنوز هم فكر مي‌كنيد دل كندن از كار براي مدتي سخت است، به اين فكر كنيد كه يك مسافرت كاري را به يك مسافرت خانوادگي تبديل كنيد. اين كار هم باعث صرفه‌جويي در هزينه مي‌شود و هم مي‌توانيد به كارتان رسيدگي كنيد. البته استراحت و تفريح را هم فراموش نكنيد.

در نهايت، اگر باز هم به هر دليلي نمي‌توانيد ناگهان يك هفته از كارتان دور بمانيد، بهترين راه اين است كه تعطيلات آخر هفته را براي خودتان طولاني‌تر كنيد و مثلا آخر هفته ۳ روز به تعطيلات برويد. اين كار باعث مي‌شود شارژ شويد و خيلي هم از كار عقب نمانيد.

مترجم: مريم رضايي

با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.