از ميان متقاضيان كار، چگونه بهترين را انتخاب كنيم؟

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

از ميان متقاضيان كار، چگونه بهترين را انتخاب كنيم؟

۶۷ بازديد ۰ نظر

از ميان متقاضيان كار، چگونه بهترين را انتخاب كنيم؟

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

منبع: Inc

نرخ بالاي بيكاري در بيشتر كشورهاي دنيا، بازار كار را از متقاضياني كه در جست و جوي كار هستند اشباع كرده، بنابراين غربال گري متقاضيان خوب و مناسب، براي كارفرمايان سخت شده است. اخيرا قصد داشتم در شركت خودم مدير دفتري را استخدام كنم.

تنها در طول ۲ روز با بيش از ۲۰۰ نامه درخواست براي استخدام روبه‌رو شديم. خارج كردن كانديداهاي فاقد شرايط، كار سنگين و وقت گيري بود. اما روشي وجود دارد كه طبق آن بهتر است مدت‌ها قبل از اينكه قصد داشته باشيد بهترين فرد را براي يك پست خالي استخدام كنيد، بايد تشخيص دهيد دقيقا چه عواملي مي‌توانند يك فرد را برنده اين ميدان كنند، سپس شرح شغلي تهيه كنيد كه افراد بر اساس آن جذب شوند. چهار كيفيت كه در همه متقاضيان احتمالي بايد به دنبال آنها باشيد، از اين قرارند:

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

 

اشتياق

يك كارمند اگر نسبت به اهداف و ماموريت شركت شما اشتياق نداشته باشد، نمي‌تواند به هيچ طريقي به شما كمك كند. تشخيص اشتياق افراد كار سختي است، بنابراين بهتر است به دنبال متقاضياني باشيد كه از همان ابتدا اشتياق فراوان به شركت يا صنعت شما را به وضوح نشان دهند.

 

تعهد

بايد در نظر بگيريد آيا داوطلب مورد نظر آشكارا براي شركت فداكاري مي‌كند؟ يا مشتاق است در مورد صنعت حوزه كاري شما موضوعات جديدي ياد بگيرد؟ در عوض اگر فقط به دنبال اين است كه يك شغل معمولي پيدا كند، همان لحظه او را از ميدان خارج كنيد.

 

مهارت‌هاي حل مشكل

كسب و كار شما هر روز با مشكلات تازه‌اي روبه‌رو مي‌شود، بنابراين مهم است كارمنداني پيدا كنيد كه توانايي دارند براي حل اين مشكلات، راه‌حل‌هاي حياتي ارائه كنند. آيا داوطلب مورد نظر قابليت تحليل مشكلات و يافتن پاسخ درست براي آنها را دارد؟ اگر چنين باشد، نشانه خوبي براي استخدام او است.

 

تجربه مرتبط

آيا متقاضي مورد نظر، قبلا كاري در حوزه مربوط به كار شما يا در يك شركت مشابه شركت شما انجام داده است؟ آيا كار قبلي او مهارت‌هايي را نياز داشته كه اكنون به راحتي آن را به موقعيتي كه در شركت شما به دست آورده منتقل كند؟ تجربه به شدت به ديگر كيفيت‌هايي كه مطرح شد مربوط است و نبايد از آن چشم پوشي كنيد.

اكنون كه مي‌دانيد در يك متقاضي كار به دنبال چه چيزهايي باشيد، چگونه شغل مورد نظر را تشريح مي‌كنيد كه بتوانيد كارمند تمام عياري استخدام كنيد؟ براي اين كار كم نگذاريد. بسياري از كسب‌وكارها نمي‌دانند يافتن يك كارمند خوب با نوشتن يك آگهي كامل شروع مي‌شود. شما نياز داريد فردي را انتخاب كنيد كه واقعا مي‌خواهد براي شما كار كند، اما در ضمن مي‌تواند نيازهاي شما را نيز برآورده سازد. وقتي مي‌خواهيد شغلي را تشريح كنيد، اين نكات را به ياد داشته باشيد:

 

توصيف شركت

حتي اگر متقاضيان كار قبل از تقاضاي كار با شما در مورد شركت تحقيق كرده باشند، بهتر است خودتان شركتتان را براي آنها توصيف كنيد تا مطمئن شويد پيام درست به آنها منتقل مي‌شود. شركتتان را به طور كامل توصيف كنيد، از جمله اطلاعاتي در مورد محيط كار و ماموريت كلي، ارزش‌ها و اهداف شركت ارائه دهيد. در اين صورت، مشخص مي‌شود كه يك متقاضي كار چقدر در مورد آنچه شما توصيف مي‌كنيد مشتاق است و مي‌توانيد اعلام كنيد كه اين شغل فقط در وظايف موجود خلاصه نمي‌شود. در نهايت، شما به شخصي نياز نداريد كه فقط وظايفش را انجام دهد، بلكه آن فرد بايد نسبت به آنچه انجام مي‌دهد مشتاق باشد.

 

توصيف يك تيم

يك متقاضي كار بايد مسائل جزئي را در مورد افرادي كه شما مي‌خواهيد استخدام كنيد و فرهنگي كه درشركت ايجاد كرده‌ايد، بداند. در اين صورت خودش مي‌تواند تشخيص دهد كه آيا گزينه مناسبي براي اين شغل هست يا نه. اين نوع اطلاعات همچنين براي متقاضي كار نقطه تمركزي ايجاد مي‌كند كه به طور خاص توضيح دهد چرا براي كار كردن در شركت شما مناسب است. دانستن پاسخ او نه تنها مفيد است، بلكه توانايي و فراست آن فرد را در حل مشكلات احتمالي شركت نشان مي‌دهد.

 

خلاصه از‌اي نقش و فردي كه به دنبال آن هستيد

خلاصه سريعي از وظايف شغل مورد نظر ارائه دهيد و تا جايي كه مي‌توانيد در مورد قابليت‌هايي كه به دنبال آن هستيد، صريح باشيد. آيا فردي را مي‌خواهيد كه باهوش، مسوول، متعهد به كار و باتجربه باشد يا بتواند به راحتي با كامپيوتر كار كند؟ فردي را كه نياز داريد چگونه توصيف مي‌كنيد؟ سپس، شرايط متداول مانند مدرك دانشگاهي يا دانش برنامه‌هاي نرم افزاري را مطرح كنيد.

 

دستورالعمل‌هاي كاربردي

از همه متقاضيان نخواهيد فقط يك رزومه كاري را ضميمه كنند. رزومه‌ها با اين كه مهم هستند، تنها براي دريافتن تجربيات كاري مهم هستند و به ندرت كل ماجرا را بيان مي‌كنند. در توصيف خود در مورد كار دستورالعمل خاصي را ارائه كنيد تا به ميزان توجه متقاضيان پي ببريد. به عنوان مثال، به آنها ياد بدهيد موضوع خاصي را در ايميل‌شان در نظر بگيرند. اين كار به شما كمك مي‌كند به سرعت افرادي را كه به جزييات توجه نمي‌كنند و همچنين افرادي را كه به موقعيت شما علاقه‌مند نيستند و فقط مي‌خواهند هر چه زودتر كاري پيدا كنند، بشناسيد و از رده خارج كنيد. اين روزها افراد واجد شرايط زيادي به دنبال كار هستند، اما همه آنها به درد شركت شما نمي‌خورند. با انجام اقدامات مطرح شده، كارتان را براي كنار گذاشتن كساني كه مناسب كار شما نيستند، آسان تر كنيد.

مترجم: مريم رضايي

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

 

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.