مراقب تله موفقيت باشيد

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

مراقب تله موفقيت باشيد

۵۶ بازديد ۰ نظر

مراقب تله موفقيت باشيد

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

منبع: HBR

باورداشتن به يك هدف براي دستيابي به آن كافي نيست. در اينجا چهار روش براي جلوگيري از افتادن در اين دام ارائه مي‌شود.

زيربناي موفقيت‌هاي بزرگ در دو موضوع نهفته است:

۱) باورداشتن به خودتان .

۲) ظرفيت شما براي انجام آنچه براي ديگران غير قابل تصور است.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

اما تنها اينكه شما به دستيابي به يك هدف باور داشته باشيد به آن معنا نيست كه به آن هدف دست خواهيد يافت.اگر خود را درگير ‌ايده‌اي كنيد كه به نظرتان شما را به موفقيت خواهد رساند اما توان اجراي آن را نداشته باشيد، در وضعيت تله موفقيت قرار گرفته‌ايد. اين پديده به ويژه در سايت‌هاي آموزشي و روانشناسي جمعي بسيار شايع است، اما كارآفرينان و رهبران كسب‌وكار نيز در نوع خود احتمال دارد كه چنين پديده‌اي را تجربه كنند.

اگر بيشترين تمركز و نگراني شما اين باشد كه چه كاري انجام مي‌دهيد به جاي اينكه فكر كنيد چرا اين كار را انجام مي‌دهيد، در اين صورت در تله موفقيت گرفتار شده‌ايد.

وقتي باورهاي بلندپروازانه شخصي شما از توانايي شما براي اجراي يك كار پيشي بگيريد در اين‌صورت شما در تله موفقيت گرفتار شده‌ايد.

وقتي تمركز شما تنها بر نتايج باشد به جاي آنكه از راهي كه مي‌رويد لذت ببريد، در تله موفقيت گرفتار شده‌ايد.

من موسس شركتي را مي‌شناسم كه با بهترين نمرات از دانشگاه فارغ‌التحصيل شد. او نيز مانند بسياري از دانشجويان ممتاز بر اين باور بود كه هوش و استعدادش او را به بالاترين درجات عالي خواهد رساند و فكر مي‌كرد شركتش بسيار موفق خواهد شد. تعجبي نداشت كه بعد از تلاش زياد براي تاسيس شركت او تبديل شد به يك نمونه واقعي از انساني افسرده، زودرنج، تندمزاج، بي‌انگيزه و ناكارآمد. باور او نسبت به توانايي‌اش در تحصيل موفقيت، او را به موفقيت واقعي نرساند.

با كمك روش‌هاي زير، از تجربه گرفتار شدن در تله موفقيت اجتناب كنيد:

پيگير باشد

تحقيقات نشان مي‌دهد موفقيت، حاصل توانايي افراد نسبت به اراده انجام يك كار و به پايان رساندن آن است. اين موضوع بر هيچ يك از كارآفرينان موفق پوشيده نيست. شما بايد از ديگران سخت تر كار كنيد. رسيدن به موفقيت چه در عصر كنوني و چه در اعصار گذشته حاصل تلاش بسيار زياد بوده است. حتي يك لحظه هم فكر نكنيد كه استعداد فكري شما مي‌تواند باعث شود تلاش كمتري داشته باشيد. به هيچ عنوان اين طور نيست.

الهام بگيريد

اگر تنها بر هدف يا كسب افتخار متمركز شويد، به احتمال زياد از مسيري كه در آن گام نهاده‌ايد لذت نخواهيد برد. چرا شركت خود را از ابتدا بنا نهاديد؟ چه چيز باعث مي‌شود كه هر روز سخت كار كنيد؟ اگر بر آنچه براي شما مهم است و علت آن متمركز شويد، احتمال زيادي وجود دارد كه با داشتن اين طرز فكر، موفقيت به سراغ شما بيايد.

فروتن باشيد

معمولا كسي كه به موفقيت مي‌رسد توسط تعداد زيادي از افراد مشكل آفرين احاطه مي‌شود. اما به خاطر داشته باشيد كه شما به ديگران نيازمنديد. از آنها ياد بگيريد. بدانيد در كدام موارد به‌اندازه كافي قوي نيستيد و از ديگران بخواهيد به شما كمك كنند. موفق‌ترين كارآفرينان كه من تاكنون شناخته‌ام مشتاق بوده‌اند افراد ديگر را با تيم خود آشنا كنند و ارتباط ايجاد نمايند؛ چراكه مي‌دانند بدون كمك ديگران آنها نيز بازنده خواهند بود.

سعي كنيد تاثيرگذار باشيد، نه قدرتمند

افرادي كه در تله موفقيت گرفتار مي‌شوند اغلب بر اين باور هستند كه چيزي براي اثبات كردن دارند. آنها همچنين معتقدند اعمال قدرت بر ديگران نشانگر بالاترين حد موفقيت است به طوري كه هر زمان وارد شدند مي‌توانند حرف آخر را بزنند و به ديگران بگويند چه كار كنند. شما چنين شخصي نباشيد.

خودباوري جالب است اما فقط در صورتي كه با انسانيت، الهام و كار زياد همراه باشد. همانطور كه يكي از موفق‌ترين افراد تاريخ، توماس اديسون مي‌گويد «ايده بدون عمل، توهمي بيش نيست.»

مترجم: رويا مرسلي

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

 

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.