نحوه بازاريابي يك محصول جديد

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

نحوه بازاريابي يك محصول جديد

۵۶ بازديد ۰ نظر

نحوه بازاريابي يك محصول جديد

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

 

برگرفته از: CEO

از زماني كه جان دونفي، شركت صنايع غذايي و آشاميدني NY Bagels را در سال ۱۹۹۲ در ملبورن تاسيس كرد، بايد سخت تلاش مي كرد تا باگل، نان محلي نيويورك را در استراليا به همه بشناساند، چون اين نان بر خلاف آمريكا و كانادا در وعده هاي غذايي استراليايي ها جايي نداشت. دونفي براي حل اين موضوع، از اصل سادگي سيستم (KISS)1 و بكارگيري خلاقيت استفاده كرد.

چالش كسب وكار

كسب وكار جان فقط به شناساندن نان هاي باگل متكي بود و او مي دانست اين موضوع چالش بزرگي ايجاد خواهد كرد. اگر او قصد داشت از اين كار درآمد داشته باشد، مجبور بود اهميت كار را به مردم ثابت كند. به منظور افزايش آگاهي در ميان مصرف كنندگان استراليايي، جان با زيركي استراتژي هاي بازاريابي ساده و در عين حال موثر و موفق را به كار گرفت.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

پاسخ كسب وكار

 

  • استراتژي هدايت

جان دريافت كه براي شناساندن و عمومي كردن محصولاتش بايد بر افرادي متمركز شود كه عموما باگل را نمي شناسند و آن را نمي خرند. او مي خواست به آنها نشان دهد با نخريدن اين محصول چه چيزي را از دست مي دهند. براي انجام اين كار، او تصميم گرفت باگل را در منوي شركت هاي تهيه غذا براي مجالس و مراسم ها قرار دهد. يعني با اين كار تلاش هاي خود را به سوي بنگاه هايي هدايت كرد كه در كار تدارك غذا بودند و مي توانستند نان هاي او را توزيع كنند. اگر مردم باگل را دوست داشته باشند، به طور اتوماتيك در مورد آن صحبت مي كنند و اين گفت وگوها به نفع كسب وكار جان خواهد بود. حتي اگر طرفداران او ندانند كدام برند اين نان ها را توليد كرده، باز هم نتيجه مثبت خواهد بود، چون مهم ترين موضوع اين بود كه باگل شناخته شود.

 

  • اختلاف محصول

بعد از اينكه جان نان هاي خود را به شركت هاي تهيه غذا معرفي كرد، زمان آن فرا رسيده بود كه بازاريابي برند خود را براي كافه ها، رستوران ها و مراكز عمومي آغاز كند.

هنگامي كه او تحقيقات در بازار را انجام مي داد، دريافت كه بسياري از مردم در مورد اين محصول هيچ چيز نمي دانند و تصور غلطي از آن دارند. او براي اينكه مردم را علاقه مند كند، بايد در مورد ويژگي هاي خاص اين نان تبليغ مي كرد – اين كه باگل در اصل به صورت آب پز و نيز از مواد باكيفيت محلي و وارداتي تهيه مي شود. جان اين اطلاعات را در وب سايت خود منتشر كرد و محصولات جانبي بازاريابي را در كنار آن قرار داد و مردم را به امتحان كردن آن تشويق كرد. اين كار به سرعت مردم را جذب كرد و ميزان فروش شركت رو به افزايش گذاشت. جان مي دانست محصولاتش منحصر به فرد است و روشي را براي بازاريابي آن انتخاب كرد كه منعكس كننده اين ويژگي بود.

 

  • گوش كردن و ارتباط برقرار كردن

پس از آن، جان شروع به جمع آوري بازخوردهاي مشتريان جديد كرد و دريافت كه بسياري از آنها نان هايي با اندازه كوچك تر را ترجيح مي دهند. او مي خواست به مشتري محصولي را ارائه دهد كه دقيقا مطابق ميلش باشد، بنابراين باگل را به نوعي پيش غذا تغيير داد كه به طور خاص براي بازار موسسات تهيه غذا طراحي شده بود.

از زمان آغاز توليد اين نوع پيش غذاها، جان موفقيت بزرگي را شاهد بوده است. توصيه اكيد او اين است كه «هميشه با مشتريان خود صحبت كنيد، چه زماني كه چالشي در كسب وكار شما وجود داشته باشد يا نباشد.»

پاورقي

  • اصل سادگي بيان مي كند كه اكثر سيستم ها چنانچه ساده و به دور از پيچيدگي بماند، عملكرد بهتري خواهند داشت.

مترجم: مريم رضايي

 

با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.