راه رسيدن به موفقيت را در ذهنتان بپرورانيد

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

راه رسيدن به موفقيت را در ذهنتان بپرورانيد

۱۹۱ بازديد ۰ نظر

راه رسيدن به موفقيت را در ذهنتان بپرورانيد

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

موفقيت تنها داشتن ايده‌هاي تجاري بزرگ و رسيدن به اهداف نيست، بلكه موفقيت واقعي آن چيزي است كه در افكارتان تصور مي‌كنيد.

شما با تحصيل در دانشكده‌هاي اقتصاد و كسب‌وكار دانش لازم شامل مهارت‌هاي مالي، نظريه‌هاي اقتصادي و مديريتي، بازاريابي و غيره را كسب مي‌كنيد؛ اما چگونگي به‌كارگيري اين دانش‌ها، راه رسيدن به موفقيت يا برعكس شكست را تعيين مي‌كنند. توانايي در تركيب و به‌كارگيري اين دانش‌ها بسته به خلاقيت و هدف هر فرد متفاوت است كه اين توانايي ناشي از فعاليت بخش راست مغز است كه گمان مي‌رفت اهميت خيلي كمي در مهارت افراد و تصميم‌گيري دارد.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

به هر حال مارك له منسترل معتقد است كه روانشناسي و احساسات ارتباط مستقيمي با دنياي كسب‌و‌كار دارند. او عوامل متعددي را كه باعث تصميم‌گيري مي‌شوند، با عنوان «اميال» توصيف مي‌كند. او مي‌گويد: «اميال» شما به طور مستقيم با اهداف و توانايي‌هايتان در ارتباط است.

له منسترل استاد دانشگاه (Pompeu Fabra ( Barselona كه مهارت‌هاي كسب‌و‌كار و اصول اخلاق تدريس مي‌كند، در تحقيقي بر چگونگي تاثير انگيزه‌ها و اميال افراد در تصميمات كسب‌و‌كار و زندگي روزمره مطالعاتي انجام داده است. او اخيرا در حاشيه كنفرانس كارآفريني اجتماعي كه در جاكارتا برگزار شده بود مطالبي را در اين زمينه بيان كرد.

خواسته واقعي شما چيست؟

له منسترل در روش كاري خودش تاجران را تشويق مي‌كند كه وجوه مختلف شخصيتي خود را با جنبه‌هاي كاري‌شان ادغام كنند. او مي‌گويد با رويا‌پردازي، افراد مي‌توانند توانايي خودشان را درك كنند و اين توانايي‌ها را در كسب‌و‌كار خود به كار گيرند. او در ادامه مي‌افزايد: رويا و خيال پردازي تكنيك‌هايي هستند كه بخش عقلايي را به جنبه‌هاي غير شناختي، مثل جنبه‌هاي معنوي، فرهنگي و شخصيتي ربط مي‌دهند. له منسترل در تحقيقاتش متوجه شد كه افراد اكثرا علاقه دارند تا عميقا دوست داشته شوند، عضو جامعه‌اي باشند كه به ارزش‌هايشان اهميت مي‌دهد و در زندگي ديگران موثر واقع شوند.

با اين وجود تا به امروز عملكرد مديريتي سعي داشته كه جنبه شخصيتي را از جنبه كاري جدا كند. له منسترل به مدبران اجرايي نشان مي‌دهد كه چگونه اين افكار را در زندگي حرفه‌اي‌شان به‌كار گيرند. براي اين منظور، او در دانشكده‌هاي اقتصاد، كسب‌وكار و شركت‌ها «كلاس‌هاي رويا‌پردازي» را برگزار مي‌كند و به اين وسيله به افراد و مديران اجرايي كمك مي‌كند تا راجع به شخصيت خود و هدفشان از زندگي خوب فكر كنند. سپس او به توسعه طرح‌هاي مديران كمك مي‌كند و به اين وسيله آنها مي‌توانند به اهدافشان برسند و مهم‌تر از همه از زندگي خشنود شوند. له منسترل مي‌گويد: «كلاس‌هاي رويا‌پردازي كلاس‌هاي عملي هستند.» ما راجع به زندگي رويا‌پردازي مي‌كنيم، چگونگي رسيدن به روياها را نشان مي‌دهيم كه اين خيلي تاثيرگذار است و به اين وسيله ايده اوليه را در اختيارشان قرار مي‌دهيم.

اميال در تصميم‌گيري هرچه بهتر، تاثير دارند

در عمل چگونه مي‌شود اين كار را انجام داد؟ به‌عنوان مثال كارآفريني را در نظر بگيريد كه مي‌خواهد يك كسب‌و‌كار جديد را آغاز كند يا توسعه بخشد. له منسترل مي‌گويد: خيلي مهم و حياتي است كه كارآفرين زندگي شخصي و پروژه كارآفريني‌اش را با هم ادغام كند يعني نبايد بين زندگي شخصي و پروژه كاري خود مجبور به انتخاب يكي از آنها شود. براي اينكه كارآفرين را مطمئن سازيم كه هر دو به يك اندازه ارزشمند هستند و نبايد بر هم تاثير منفي داشته باشند، ما طرح كارآفريني و ديگر جنبه‌هاي زندگي شخصي او از جمله خانواده و احساسات را با هم ادغام مي‌كنيم و به اين وسيله كارآفرين مطمئن مي‌شود كه در كنار توجه به عواطف و احساسات شخصي مي‌تواند دقت لازم را در پروژه كارآفريني‌اش نيز داشته باشد.

طبق گفته‌هاي له منسترل، اگر مرحله شناخت ديدگاهمان نسبت به زندگي درست و كامل صورت گيرد، تصميم‌گيري‌هاي ما مي‌تواند اثر خوب و فوق‌العاده‌اي بر ارزش‌ها و اهدافمان داشته باشد و آن را قدرتمند سازد.

اثرات بلندمدت رويا‌پردازي

له منسترل مي‌گويد: از ديگر مزاياي مهم رويا‌پردازي اين است كه ما را مجبور مي‌كند كه نسبت به زندگيمان آينده نگر باشيم؛ يعني ديدگاهي فراتر از پروژه و كارمان داشته باشيم. او ادعا مي‌كند كه موفقيت در زندگي تنها رسيدن به اهداف نيست، بلكه پيدا كردن خشنودي در بسياري از جنبه‌هاي زندگي، موفقيت محسوب مي‌شود.

او مي‌گويد: با داشتن درك روشني از اميال و شخصيتتان مي‌توانيد براي موقعيت‌هاي غيرمنتظره آماده شويد و وقتي مسائل طبق نقشه پيش نمي‌روند اهدافتان را دوباره ارزيابي كنيد. اين شما هستيد كه بايد بر اهدافتان تسلط داشته باشيد نه آنها بر شما. اين موقعيت‌هاي غير منتظره را به‌عنوان فرصتي براي تقويت توانايي‌هايتان در زندگيتان به‌كار ببريد و نگذاريد كه اين موقعيت‌ها و شرايط بد شما را از اهدافتان دور كند.

توسعه قابليت‌هاي تطبيق پذير

له منسترل معتقد است كه داشتن چنين ديدگاهي شما را در رويارويي با تغيير شرايط قوي مي‌كند و باعث مي‌شود كه در پهنه وسيع‌تري به زندگي بنگريد؛ يعني مسائل را آن‌گونه كه هستند، درك كنيد. با آگاه بودن از روياهايتان شما مي‌توانيد خود را با شرايط وفق داده و در سوي رسيدن به هدف خود را تغيير و توانايي‌تان را افزايش دهيد. به ياد داشته باشيد توانايي در تغيير قابليت‌ها مخصوصا در دنياي كسب‌و‌كار خيلي مهم است. شركت‌ها و افرادي كه قابليت خود را درك مي‌كنند و بسته به شرايط مي‌توانند آن را تغيير دهند، احتمال موفقيتشان بيشتر است و هميشه در رقابت برنده هستند. بيشتر شكست‌ها از كنترل نداشتن بر اهداف ناشي مي‌شوند؛ يعني زماني كه موقعيت ما را ملزم مي‌كند كه خودمان را از اهدافمان جدا كنيم، بسته به شرايط آنها را تغيير دهيم.

داشتن روياي مشخص و قابل درك در كنار اهدافمان، توانايي‌هاي قابل تطبيق جديدي را پيش رويمان قرار مي‌دهد كه رويارويي با تغيير شرايط را برايمان آسان‌تر مي‌كند.

مترجم: منصوره محمد پور

با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.