هفت حقيقت جهاني براي اطمينان از كارآيي برند

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

هفت حقيقت جهاني براي اطمينان از كارآيي برند

۷۵ بازديد ۰ نظر

هفت حقيقت جهاني براي اطمينان از كارآيي برند

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

امروزه ديگر دوره شركت‌هاي بزرگ سپري شده است و آنها نمي‌توانند هر تصميمي را كه در ذهن دارند، عملي سازند. شركت‌هاي امروزي بايدبه دنبال راه‌هايي باشند كه از طريق آنها بتوانند اعتماد مشتريان را جلب نمايند.

ما در دوراني زندگي مي‌كنيم كه به علت حضور رسانه‌هاي جمعي، هيچ چيز از ديدگان مردم پوشيده نمي‌ماند. در نتيجه اگر شركت‌هاي بزرگ و چندمليتي همچنان خواستار بازار محافظت‌شده باشند، به طوري كه سياست‌ها تنها درون‌شركتي و مخفي بمانند كار بسيار دشواري در پيش خواهند داشت؛ چراكه عصر امروز عصر خلاقيت‌هاي مشاركتي است،‌ بنابراين شركت‌ها بايد از تجربيات يكديگر استفاده نموده و كارآيي يكديگر را ارزيابي كنند تا پيشرفت جمعي حاصل شود. در واقع تكنولوژي‌هاي اخير مردم را به گونه‌اي توانمند ساخته است كه همواره دنبال خريدهاي هدفمند باشند، در نتيجه شركت‌هاي گوناگون با به اشتراك گذاشتن تجربيات خود مي‌توانند هدف‌هاي مردم را بهتر شناسايي كرده و پيشرفت نمايند. در ادامه هفت حقيقت جهاني براي تضمين كارآيي برندهاي امروزي بيان شده است.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

انسانيت

اولين نكته مهم كه برندهاي مختلف بايد در نظر بگيرند اين است كه مردم به دنبال ايده‌آل بودن برند نيستند، بلكه تنها مي‌خواهند برندها با مردم صادق باشند. در واقع مردم مي‌خواهند در كنار معاملات تجاري محض،‌ به روابط نيز ارزش داده شود. به عنوان مثال،‌ كمپين «خريد كمتر» پاتاگونيا، با شعار جلوگيري از مصرف انبوه طرفداران زيادي به خود جلب كرده است. اين شركت به منظور كاهش مصرف، كالاهاي مصرف‌شده در پاتاگونيا را خريد و فروش مي‌كند كه براي دسترسي راحت‌تر مصرف‌كنندگان، اين عمل را به صورت تيمي با همكاري اي‌بي (eBay) و كامن تردز (Common Threads)‌ انجام مي‌دهد. اين عمل در ابتدا بسيار عجيب به نظر مي‌آيد؛ در حالي كه اگر به صورت بلندمدت به آن نگاه شود بسيار ايده هوشمندانه‌اي است؛ چراكه پس از مدتي، مردم افراد اين كمپين را به عنوان فروشندگاني مي‌شناسند كه به محيط زيست اهميت مي‌دهند و اصلا تمايلي به كسب‌و‌كار ۲۴ ساعته ندارند.

داشتن ديدگاه خاص

به عنوان يك برند،‌ همواره «واژه‌اي» كه مردم شما را با آن مي‌شناسند بسيار مهم است، به عنوان مثال نام شركت ولوو، «ايمني» را به دوش مي‌كشد. اين در حالي است كه برندهاي موفق،‌ از اين شعارها فراتر رفته و به دنبال ديدگاه‌هاي خاصي مي‌باشند كه براي مردم ملموس و حقيقي باشد. در واقع برندهاي موفق توسط اين ديدگاه، جواب بسياري از سوالات اساسي مصرف‌كنندگان را مي‌دهند. سوالاتي نظير اينكه چه كساني برند را اداره مي‌كنند؟ انگيزه آنها و نقطه جذاب آنها براي مصرف‌كننده‌ها چيست؟ در حقيقت، مردم امروزه به دنبال شعارهاي خيالي و به دور از واقعيت نيستند، بلكه مي‌خواهند شركت‌ها هرچه بيشتر فاصله خالي بين حقيقت و شعارها را پر كنند. به همين دليل شركتي كه داراي ديدگاه خاص خود باشد و همواره تلاش كند تا ديدگاه خود را براي مردم ملموس و قابل درك نمايش دهد، مي‌تواند محبوبيت بيشتري نزد مردم پيدا كند.

حامي باشيد

بازاريابي حمايتي (Cause Marketing) از سال ۲۰۰۹ بسيار مورد توجه قرار گرفت. در نتيجه آن، شركت‌ها تلاش بسيار زيادي انجام دادند تا در زمينه‌هاي مختلف حمايت خود را انجام دهند. به عنوان مثال برخي شركت‌ها حامي فعاليت‌هاي اجتماعي، فرهنگي يا ورزشي مي‌شوند كه در نتيجه آن مي‌توانند نظر افراد مختلفي را به خود جلب كنند. اين فعاليت‌ها نيز به دور از شعارهاي فريبنده مي‌تواند در كارآيي و ماندگاري يك برند نقش بسزايي داشته باشد.

به هنگام تغيير مانند كاتاليزور عمل كنيد

اگر بدانيد چه جايگاهي داريد و چگونه مي‌خواهيد خود را به مردم معرفي كنيد، به هنگام يك تغيير اجتماعي كه مملو از آراي مثبت و منفي مي‌باشد به آساني مي‌توانيد رهبري آنها را بر عهده بگيريد. به اين ترتيب ديگر در ادامه جنبش خود تنها نيستيد و بسياري از مصرف‌كنندگان با ذهنيت مثبت را همراه خود ساخته‌ايد.

به جاي كالا،‌ تجربه زندگي را عرضه كنيد

ممكن است مصرف‌كنندگان به كالا نياز داشته باشند،‌ اما نياز واقعي آنها داشتن رابطه است، يعني ارتباط با يكديگر و همچنين برندهايي كه بخشي از زندگي آنها مي‌باشند. شركت‌هاي مختلفي براي فروش بيشتر محصولات خود،‌ احساس مشاركت و همكاري را در بين مشتريان خود ايجاد مي‌كنند. به عنوان مثال، يكي از اين شركت‌ها مبادله ماشين با دوچرخه را به صورتي مفرح برگزار كرد. در اين همايش مصرف‌كنندگان لحظات شادي را در كنار يكديگر داشتند و در مسابقات مختلفي شركت كردند.

بنابراين ممكن است مصرف‌كنندگان به كالا نياز داشته باشند؛‌ اما چيزي كه آنها واقعا به آن نيازمندند ارتباط مي‌باشد.

خلاقيت مشاركتي

خلاقيت مشاركتي صحيح به دور از حيله است. اين نوع از خلاقيت در واقع مسيري است كه فضا را براي مشاركت مصرف‌كنندگان باز مي‌گذارد تا جوابي خلاقانه پيرامون هدفي مشترك به دست آيد. به عنوان مثال يك شركت كرايه اتومبيل در آمريكا،‌ «زيپكار»،‌ تنها در يك روز با برقراري مذاكره‌اي بين مصرف‌كنندگان خود در فيس‌بوك به بيش از ۱۰۰۰ ايده كاري دست پيدا كرد كه توانست براي اين شركت بسيار مفيد و موثر باشد.

سازندگي را از داخل به بيرون انجام دهيد

تمجيد از ارزشمندترين دارايي‌هاي خود كار آساني است؛‌ اما اگر با توجه به قوانين جهاني بخواهيد آنها را در موفقيت سازمان مشاركت دهيد كار بسيار دشوار خواهد شد. برخي از شركت‌هاي بسيار موفق چنين روشي را پيش گرفتند. در واقع شركت‌هايي نظير گوگل توانسته‌اند با مشاركت دادن كارمندان كه مهم‌ترين سرمايه شركت‌ها مي‌باشند، در امور سازمان به موفقيت‌هاي بي‌نظيري دست يابند. اين تجربيات نشان مي‌دهد كه اگر يك شركت با توجه به شرايط خود،‌ ابتدا بافت دروني خود يا همان كارمندان شركت را طوري تربيت نمايد تا كارآيي بالايي داشته باشند، مي‌تواند در دنياي بيروني نيز موفقيت‌هاي بزرگي كسب نمايد كه حاصل مشاركت كارمندان داخلي است.

ترجمه: بهزاد بهمن‌نژاد

با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.