فروش گل خشك و موفقيت در بازار

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

فروش گل خشك و موفقيت در بازار

۷۶ بازديد ۰ نظر

فروش گل خشك و موفقيت در بازار

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

هاله گيوري

فروشگاه مايكلز، در شمال آمريكا به فروش لوازم هنري و دكوراسيون خانه مشغول است. ‌اين شركت در تجارت‌هاي خرده و عمده فروشي زيادي كه همگي توسط زنجيره مايكلز هدايت مي‌شود، فعاليت دارد و داراي ۸۵۰ مغازه در‌ايالات متحده و كانادا است.

مايكلز فروشگاه‌هاي آرون برادرز را اداره مي‌كند كه مجموعه ۱۶۵ زنجيره از مغازه‌ها است و خدمات ساخت قاب با چارچوب تعريف شده از سوي مشتريان را ارائه مي‌دهد، علاوه بر آن خود نيز قاب‌هاي ساخته شده دارد. مايكلز مجموعه‌اي از ۹ مغازه به نام‌ ريكالكشن كه فروشنده عكس‌هاي بريده كتاب‌ها است را نيز در زيرمجموعه خود دارد. همچنين مايكلز مالكيت شركت آرتيستي را نيز به‌عهده دارد كه توليدكننده قاب با سه نمايندگي در كاليفرنيا، تگزاس و كاروليناي شمالي است. آرتيستي به‌طور خصوصي به مايكلز و آرون برادرز كالا ارائه مي‌هد.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

كسب و كار مايكلز توسط تاجر جواني به نام مايكل دوپي خلق شد و در سال ۱۹۹۶ تنها پس از دو دهه از آغاز به كار توانست ۴۵۰امين فروشگاه لوازم هنري تزئيني خود را افتتاح كند. مايكل دوپي كار خود را از سال ۱۹۷۳ آغاز كرد و يكي از مغازه‌هاي گروه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بن فرانكلين را كه پدرش در آن كار مي‌كرد، براي فروش لوازم تزئيني و هنري تغيير كاربري داد و نام آن را مايكلز نهاد. مديريت‌اين فروشگاه به عهده پدرش، جيم دوپي بود و ‌اين تشكيلات اقتصادي دوپي نام گرفت.

تشكيلات دوپي براي مدت ده سال اداره امور زنجيره مايكلز را به‌عهده داشت. زماني كه مايكلز دوپي سكان هدايت را به دست گرفت، تجارت خانوادگي دوپي رو به توسعه نهاد و ۱۱ مغازه كوچك را در تگزاس راه‌اندازي نمود. اگرچه شركت شروع خوبي را داشت، ولي ده سالي كه جيم دوپي اداره شركت را به‌عهده داشت شركت كمترين موفقيت را داشت و در واقع گسترش و تبديل شركت به بزرگترين خرده فروش در نوع خود در‌ايالات متحده كاري بود كه صاحبان جديد شركت در سال ۱۹۸۳ آن را به انجام رساندند.‌ اين سال آغاز دوره وايلي در تاريخ مايكلز بود. دوره‌اي كه در طي آن مايكلز به خارج از آمريكا، به كانادا و پروتوريكو راه يافت.

در سال ۱۹۸۳ شركت دوپي به شركت پيپل رستورانتس كه توسط كارآفريني به نام دالاسي سام وايلي و برادرش

چالز وايلي هدايت مي‌شد، فروخته شد. در سال ۱۹۸۴ يك سال بعد از تصاحب شركت مايكلز، پيپيل رستورانتس آن شركت را به بهاي هر سهم ۵/۲ دلار به عموم مردم عرضه نمود و معاملات سهام در نزدك NASDAQ آغاز شد.

همزمان با تبديل به سهامي‌عام شدن شركت، سام وايلي به عنوان مديرعامل هدايت شركت را به‌عهده گرفت و برادرش نيز به عنوان عضو هيات مديره بر كرسي نشست. تحت مديريت وايلي‌ها، مايكلز به سرعت شروع به رشد كرد. در طول پنج سال اول مديريت بر شركت، وايلي‌ها بيش از ۱۰۰ميليون دلار براي تصاحب شركت‌ها و گشايش شعب جديد هزينه كردند.

در سال ۱۹۸۴ دوماه بعد از عرضه سهام، شركت مونتيل كه زنجيره‌اي از ۱۳ مغازه در آريزونا، كلورادو و مكزيكو بود، به تصاحب مايكلز درآمد و در طول هشت هفته سايز شركت دوبرابر شد. در سال ۱۹۸۵ تعداد ۶ خرده فروشي ديگر تصاحب شدند و در سال ۱۹۸۷ شركت موسكاتل كه ۲۸ مغازه خرده فروشي در كاليفرنيا داشت، تصاحب شد. دامنه وسيع محصولات كه شامل گل‌هاي ابريشمي‌و خشك، رنگ روغن، قاب عكس، هواپيما‌ها و كشتي‌هاي تزئيني، كارت تبريك و لوازم كادويي مي‌شد، باعث شد كه ‌اين مغازه‌ها مشتريان خود را داشته باشند. نزديك به ۹۰ درصد مشتريان مايكلز خانم‌ها هستند و ۲۵درصد آنها يكبار در هفته به مغازه مراجعه مي‌نمايند. در سال ۱۹۸۸ مايكلز بخشي از مالمارت را به نام هلن آرتس اند كرفتس تصاحب نمود.

در سال ۱۹۹۰ مايكلز براي‌ اينكه بتواند به فروشي معادل ۱ميليارد دلار دست يابد برنامه ريزي استراتژيكي را طراحي نمود. در سال ۱۹۹۲ در نيمه راه برنامه، خود شركت اقدام به گشايش ۳۵ مغازه نمود و مغازه‌هاي خرده فروشي به ۱۵۷ عدد رسيد كه هركدام بيش از ۳۰۰۰۰ كالاي هنري و تزئيني مختلف را مي‌فروختند و سالانه به‌طور ميانگين مبلغ ۳ميليون دلار فروش داشتند. سپس شركت، خدماتي را به محصولات خود افزود كه شامل طراحي تي شرت‌ها و تزئينات براي مراسم بود.

مغازه‌هايي كه در سال ۱۹۹۳ گشايش يافتند، به گسترش شركت كمك كردند و در‌ايالاتي نظير اوهايو، ويرجينيا، اوكلاهاما، واشنگتن و لاوا مغازه‌هايي گشوده شد و براي اولين‌بار ‌اين شركت پا را فراتر از مرزهاي آمريكا نهاد و دو شعبه در تورنتوي كانادا افتتاح كرد. استراتژي شركت گشايش شعب زياد بود، پيش از آنكه رقبا بتوانند وارد بازار شوند.

در سال ۱۹۹۴ تعداد ۳۲ شعبه به شركت اضافه شد و فروش شركت به ۹۹۵ ميليون دلار رسيد. در سال ۱۹۹۵ انتظار مي‌رفت كه ۵۵ مغازه جديد به زنجيره افزوده شود كه شامل واحدهايي در آلاسكا و پروتوريكو بود. در‌اين سال، شركت توانست به فروشي معادل ۱ميليارد دلار دست يابد. در سال ۱۹۹۶ فروش به ۴/۱ ميليارد دلار رسيد، البته در آن سال شركت ۳۲ ميليون دلار از دست داد. شركت خالي از وجه نقد بود و در همين زمان مايكل رولئو به عنوان مديرعامل وارد شركت شد. او در برخي اوراق قرضه سرمايه گذاري كرد، تا شركت را از بحران مالي نجات بخشد. در سال ۲۰۰۳ شركت شروع به فعاليت در عمده فروشي نمود و در سال ۲۰۰۴ به عنوان بزرگ‌ترين در صنعت خود مطرح شد. در عين حال ۸۴۰ فروشگاه خرده فروشي با برند مايكلز وجود داشت. در سال ۲۰۰۶ شركت بر‌اين اميد بود كه فروشي معادل ۵ ميليارد دلار داشته باشد و در سال ۲۰۰۹ تصميم گرفت ۱۰۰۰ مغازه جديد را افتتاح كند.

با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.