قصه توليد از دريل تا لوازم باغباني

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

قصه توليد از دريل تا لوازم باغباني

۳۲۵ بازديد ۰ نظر

قصه توليد از دريل تا لوازم باغباني

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

هاله گيوري

بلك اند دكر در بازار لوازم برقي و لوازم يدكي در‌ايالات متحده پيشرو است و بيشترين نوآوري را در زمان‌هاي پس از جنگ جهاني دوم داشته است. اصلي‌ترين برندهاي لوازم‌خانگي‌اين شركت بلك اند دكر و ديوالت است.

‌اين شركت همچنين يكي از مهم‌ترين شركت‌هاي توليد لوازم چمنزني و باغباني برقي، قفل‌هاي‌ايمني(تحت نام‌هاي ويكست، بالدوين و ويسر)، محصولات تزئيني و عمومي(تحت نام بالدوين) و سيستم‌هاي مونتاژ(تحت نام امهارت) مي‌باشد. محصولات بلك اند دكرB&D در بيش از ۱۰۰ كشور فروخته مي‌شوند و در ۳۶ كارخانه توليد مي‌شوند كه ۱۸كارخانه در‌ايالات متحده واقع است و ۱۸ كارخانه در كشورهاي ديگر نظير برزيل، چين، جمهوري چك، آلمان،‌ايتاليا، ژاپن، مكزيك و بريتانيا.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

«آلونزو جي. دكر» و «اس. دوكان بلك» كه هر دو مهندسان طراحي صنعتي بودند، بلك اند دكر را در سپتامبر ۱۹۱۰ راه‌اندازي نمودند. با ۶۰۰ دلاري كه از فروش ماشين دست‌دوم بلك به دست آمد و مقدار ۱۲۰۰ دلار وام، آنها مغازه‌اي را براي فروش ماشين‌آلات، در مركز خريدي واقع در بالتيمور در‌ايالت مريلند اجاره كردند و بلك مديرعامل شد. در اولين سال آنها براي توليد ماشين آلاتي قرارداد مي‌بستند كه قبلا توسط شركت‌هاي ديگر توليد شده بود و به فروش مي رسيد.

در سال ۱۹۱۶ بلك اند دكر، خود شروع به ساخت لوازم برقي نمود. لوازم برقي توليد آلمان كه در آن زمان در دسترس بود، سنگين و استفاده از آنها سخت بود به همين دليل بازار خوبي نداشتند. B&D موتور الكتريكي توليد نمود كه با جريان برق مستقيم و متناوب كار مي‌كرد. اولين دستگاه نوآوري‌هاي زيادي داشت و دريلي قابل حمل با قطر مته ۵/۰‌اينچ بود كه سوئيچ مورد استفاده در آن از آن پس در همه نمونه‌هاي ديگر به كار گرفته شد. وزن‌اين دريل در مقايسه با ساير نمونه‌هاي موجود در بازار سبك بود و با قيمت ۲۳۰دلار فروخته مي‌شد. در سال ۱۹۱۷ شركت به دليل طراحي‌اين سوئيچ جايزه دريافت كرد و‌اين طراحي به نام شركت به ثبت رسيد. در سال ۱۹۱۸ فروش به يك ميليون دلار رسيد. پس از جنگ جهاني اول لوازم الكتريكي قابل حمل بيشتري نظير پيچ‌گوشتي، آسياب و دريل با قطرهاي متفاوت به بازار معرفي شدند. كارخانه‌‌هايي هم براي توليد در توسان ساخته شد و براي‌اينكه شركت بتواند از عهده پاسخ به نيازها برآيد،‌اين بخش را تا سال ۱۹۲۷ سه‌بار توسعه داد.

بلك اند دكر از نيروي كار پرتواني برخوردار بود كه محصولات را براساس نياز مشتريان توليد مي‌كردند. اولين دفتر خدمات پس از فروش شركت در سال ۱۹۱۸ در نيويورك تاسيس شد. همچنين كلاس‌هاي آموزشي براي توزيع‌كنندگان برگزار مي‌شد كه روش‌هاي استفاده از وسايل و روش‌هاي فروش را به آنها آموزش مي‌داد.

با موفقيت‌هاي اوليه دامنه توليد B&D به خارج از مرزهاي آمريكا گسترش يافت و كانادا اولين كشوري بود كه در سال ۱۹۲۲ در آن توليد محصولات آغاز شد. سه سال بعد در لندن زيرمجموعه‌هايي راه اندازي شد. در سال ۱۹۲۹ شعبه‌اي در استراليا تاسيس شد و در سال ۱۹۳۹ لندن پذيراي توليد محصولات B&D شد.

سپس B&D شروع به افزايش قدرت خود از طريق تصاحب ديگر شركت‌ها نمود. در سال ۱۹۲۶ شركت «مارشك‌ايندياناپليس» كه توليدكننده انواع آسياب بود تصاحب شد، دو سال بعد «ون دورن الكتريك اوهايو» تصاحب شد و در سال ۱۹۲۷ سهام شركت عرضه عمومي شد. اما‌اين شركت هم مثل ساير شركت‌ها در بحران مالي سال ۱۹۳۶ وضعيت نامناسبي پيدا كرد. به‌رغم اخراج تعداد زيادي از كارگران كه پسر دكر هم جزو آنها بود باز هم شركت به سوي ورشكستگي رفت، اما برخي كارگران با وجود‌اينكه شركت نمي‌توانست پولي به آنها پرداخت نمايد به دليل وفاداري خود شروع به كار كردند و مقدار سرمايه‌گذاري خارجي باعث به حركت درآمدن چرخ‌هاي شركت شد و شركت توليد محصولات جديد را آغاز نمود. زماني كه آمريكا وارد جنگ جهاني دوم شد، B&D توليد برخي لوازم مانند فيوز را كه مورد نياز جنگ بود به محصولات خود افزود. در سال ۱۹۴۶ اولين سري لوازم برقي كه لوازم مورد نياز در خانه شامل بسته‌اي از مته‌هاي مختلف براي دريل و لوازم جانبي بود و قيمت كمي داشت، به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۴۹ لوازم ديگري مانند اره‌هاي گرد به‌اين سبد محصول اضافه شد. شركت براي استفاده‌كنندگان حرفه‌اي از محصولات نيز بازاريابي خاصي داشت.

در دهه‌هاي ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ شركت به گسترش فعاليت‌هاي خارجي خود كه در دهه ۱۹۲۰ آغاز شده بود پرداخت. با‌اينكه افراد در شركت تغيير كرده بودند ولي مديريت اصلي توسط خانواده‌هاي بلك و دكر در‌اين دو دهه انجام مي‌شد. در سال ۱۹۶۰ پسر دكر به نام آلوزون مديرعامل شركت شد.

در دهه ۱۹۵۰ شركت تنها ۲۰درصد از سهم بازار را داشت پس تصميم گرفت كه محصولات جديد توليد نمايد، به همين منظور در سال ۱۹۵۹ شركت مسترنيوماتيك تولز اوهايو كه ابزار بادي قابل حمل توليد مي‌كرد تصاحب شد. در‌اين دهه شركت توليد محصولات باغباني را هم به سبد محصولات خود افزود و اولين دستگاه چمنزني برقي در سال ۱۹۶۶ به بازار معرفي شد. فروش در سال ۱۹۶۴ به رقم ۱۰۰ ميليون دلار، در سال ۱۹۶۹ به رقم ۲۰۰ ميليون دلار و در سال ۱۹۷۴ به رقم ۵۰۰ ميليون دلار رسيد و براي پاسخگويي به نيازها، دو كارخانه جديد در شمال كاليفرنيا و تورنتو راه‌اندازي شد.

در سال ۱۹۷۵ آلوزون دكر بازنشسته شد و فرانسيس لوزير به عنوان مديرعامل انتخاب گرديد. در سال ۱۹۸۳ مديرعامل تغيير كرد و فردي به نام لوراني فرلي با هدف جهاني سازي وارد شركت شد. او كارخانه‌هايي را در كشورهاي مختلف تعطيل نمود و در سال ۱۹۸۵ تغيير ساختار سازماني انجام شد و برند تمامي محصولات توليدي به بلك اند دكر تغيير يافت.

با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.