قفلهاي ايمني چگونه ساخته شدند

دوره MBA و DBA
هاله گيوري
شركت مسترلاك (master lock) توليدكننده انواع زيادي از قفلهاي ايمني با كيفيت بالا است.
برند اين شركت شناخته شدهترين نام در صنعت قفلهاي كليددار(padlock) و قفلهاي رمز دار است. اين شركت براي لوازم ورزشي مانند دوچرخه، اسكي و تفنگ قفل طراحي و توليد مينمايد. همچنين قفلهاي ضدزنگ براي استفاده در كشتي نيز در سبد محصولات خود دارد. مسترلاك قفلهاي ايمني براي تجارتخانهها، مدارس، بيمارستانها و استفادههاي صنعتي توليد مينمايد.
سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است
اين شركت شهرت خود را از نوآوري فردي به نام هري سورف كه قفلساز در ميلواكي بود به دست آورد. به عنوان يك مشاور ارتش در جنگ جهاني اول، سورف قفل مخصوصي را براي حفاظت از تجهيزات ارتش ساخت. بعد از جنگ در سال ۱۹۱۹، او قفلي را مشابه قفلهاي در بانكها و كشتيهاي جنگي، با رويهم قراردادن لايههاي استيل ساخت. او بر اين باور بود كه اين قفل سنگين، قفلهاي آن زمان را كه توخالي بودند و به سادگي شكسته ميشدند از دور خارج خواهد كرد. او اميدوار بود كه بتواند اين طراحي را به يك شركت توليدي بفروشد، ولي اين قفلها نيازمند طي مراحل مختلفي نظير مهندسي، ساخت و ثبت اختراع بودند كه ميتوانستند مراحلي طاقت فرسا باشند. سورف با حمايت مالي دو نفر از دوستانش به نامهاي پي. اي. يولس و سام استال شركت خود را به نام شركت مستر لاك در سال ۱۹۲۱ راه اندازي كرد. او اولين قفل را در سال ۱۹۲۴ به ثبت رساند و اولين قفلها را با علامت سر شير روي آنها به بازار شناساند. با داشتن ۵ نفر كارمند، يك دريل پرس، يك آسياب و يك دستگاه پرس پانچ در مغازه كوچكي در ميلواكي، مسترلاك بهترين قفل ممكن را در دسترس مردم قرار داد. به نظر مردم سنگيني قفل نكتهاي مثبت و دليلي براي قدرتمند بودن آن بود. شركت به سرعت رشد كرد و به ساختماني به نام «پاست بروري» انتقال يافت. ممنوعيتها در اجتماع، نقش مهمي را براي شركت بازي كرد و دولت از قفلهاي ساخت اين شركت براي پلمب كردن در مغازههايي كه نوشيدنيهاي غيرمجاز ميفروختند، استفاده كرد. براي همين منظور در سال ۱۹۲۸ شركت تعداد ۱۴۷۶۰۰ قفل را به نيويورك فرستاد و زماني كه نمايندگان فدرال در سراسر كشور شروع به سفارش دادن اين قفلها كردند، شركت به سرعت ترقي كرد.
سورف به نماينده قفل تبديل شد. هري هوديني، شعبده بازي كه در بازكردن قفلها معروف بود، پس از اينكه در يكي از برنامههايش با شكست روبهرو شد، به سورف مراجعه كرد و او روشهاي پنهان كردن كليد را در زير زبان و مابين انگشتان به او آموزش داد. در سال ۱۹۳۱ اتحاديه قفلسازان آمريكا به سورف به دليل فعاليتهاي سازنده ۵۰ سالهاش در صنعت قفل، مدال طلا اعطا كرد. او تنها فردي است كه تاكنون اين مدال را دريافت كرده است. سورف در طول سالهاي جنگ جهاني دوم نيز به عنوان مشاور ارتش فعاليت ميكرد. در سال ۱۹۳۹ از آنجا كه فروش و شهرت مستر لاك افزايش يافت، شركت به مكان جديدي نقل مكان كرد. سورف به طراحي قفلهاي جديد ادامه داد و براي ساخت مدل جديد، خط مونتاژ كارخانه را تغيير داد. قفل جديد راحتتر ساخته ميشد و از كيفيت بالاتري برخوردار بود. مستر لاك به بزرگترين كارخانه توليد قفل تبديل شد و برند اين شركت شهرتي جهاني يافت. شركت قفلهاي مخصوصي را براي استفاده در مدارس، بيمارستانها و دفاتر كار ساخت. طول عمر برند مسترلاك بيشتر از طول عمر سورف شد و او در سال ۱۹۵۷ چشم از جهان فروبست. سپس هدايت شركت به يكي از سرمايهگذاران اوليه سام استال سپرده شد كه او نيز در سال ۱۹۶۴ چشم از جهان فروبست و در آن زمان خانواده سورف مديريت شركت را به عهده گرفتند. در سال ۱۹۷۰ شركت آمريكن برندز كه در سال ۱۹۷۷ به فورچون برندز تغيير نام داد، مستر لاك را خريداري كرد و به شهرت آن افزود. شركت در سال ۱۹۷۴ در بازيهاي سوپربول آگهي تلويزيوني پخش كرد و در چشم عموم مردم شناخته شد. در دهه ۱۹۷۰ شركت سالهايي پر از رشد را در پي داشت و در سال ۱۹۷۸ براي سيزدهمين سال متوالي رشد، شركت فروشي معادل ۴/۶۲ ميليون دلار و درآمد عملياتي معادل ۷/۲۲ ميليون دلار را گزارش داد. در راستاي آمادهسازي براي رشد بيشتر، شركت اولين مرحله از توسعه فضاي كار را در انباري با مساحت ۹۲۰۰۰ فوت مربع آغاز كرد.
از آنجا كه برندهاي جديد در حال ورود به بازار بودند، شركت مبلغ ۲۵ميليون دلار را براي به روز كردن تجهيزات سرمايهگذاري كرد تا بتواند با رقبا مبارزه نمايد. براي اينكه كارآيي خط توليد افزايش يابد، روش توليد تغيير كرد به اين ترتيب كه قطعات در زمان معين ميرسيدند و مونتاژ ميشدند و به اين ترتيب انبار از بين ميرفت.
در اواخر دهه ۱۹۹۰ شركت تحت فشارهاي رقابتي قرار گرفت، زيرا شركتهاي قفل سازي آمريكايي ديگر به توليد كم هزينه در كشورهاي آسيايي دست يافته بودند. در سال ۱۹۹۴ شركت داراي ۷۰ درصد سهم بازار بود ولي در سال ۱۹۹۶ اين رقم به ۴۰ درصد كاهش يافت.
براي پاسخ به رقابت قيمتي، شركت برخي توليدات خود را به آن سوي آبها منتقل كرد. در سال ۱۹۷۷ شركت با نيروي كار خود به مذاكره نشست تا ۷۰۰ شغل را به مكزيك منتقل نمايد. در سال ۱۹۹۹ دفتر مركزي پخش در ميلواكي تعطيل شد و كارگاه جديد با مساحت ۲۱۳۰۰۰ فوتمربع براي توليد در لوئيزيانا راهاندازي شد.
در همان سال شركت برند خود را براي نوعي نرمافزار حفاظت اطلاعاتي كامپيوتري استفاده كرد. اين نرمافزار به خانوادهها اين امكان را ميداد كه كامپيوتر فرزندان خود و اينترنت را كنترل نمايد. در سال ۲۰۰۰ اولين نسخهها از قفلها تيتانيومي و رمز دار توليد شدند. اين دو قفل از مدل ساخته شده از استيل ايمني بيشتري داشتند و قدرتمندتر بودند.
با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:
دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services
دوره عالي مديريت كسب و كار DBA Doctor of Business Administration
دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration