بزرگ‌ترين كارخانه توليد غلات صبحانه

Get Ready to Transform Yourself for Success خودتان را براي تبديل شدن به آدم موفق

بزرگ‌ترين كارخانه توليد غلات صبحانه

۱۸۲ بازديد ۰ نظر

بزرگ‌ترين كارخانه توليد غلات صبحانه

دوره MBA و DBA

دوره MBA و DBA

كيانا غلامي

كلاگز بزرگ‌ترين كارخانه توليد غلات صبحانه (سريل) در دنيا است. محصولات كلاگز در ۱۹ كشور توليد مي‌شود و در بيش از ۱۶۰ كشور در سراسر دنيا به فروش مي‌رسد.

‌اين شركت داراي نشان سلطنتي از ملكه اليزابت دوم و پرنس ولز مي‌باشد.

 سليم خليلي مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و برگزار كننده دوره هاي MBA  و DBA با مجوز وزارت علوم و همكاري دانشگاه هاي داخلي و خارجي، اين مطلب را براي شما انتخاب كرده است 

اولين محصول كلاگز هم، مثل كوكاكولا و بسياري ديگر از شركت‌هاي بزرگ در صنعت مواد غذايي، در ابتداي كار براي مصرف دارويي و سلامتي استفاده مي‌شد.‌ اين محصول كلاگز، كورن فلكس(Corn Flakes) بود كه در «انستيتوي وسترن هلت ريفورم» (Western Health Reform Institute) به وجود آمد.‌اين سازمان عجيب و غريب براساس‌ايده تصفيه روح از طريق رژيم غذايي با استفاده از غلات و حبوبات بنا شده بود.

آلن پاركر (Alan Parker) كارگردان معروف انگليسي، يك قرن بعد، فيلم «جاده‌اي به ولويل» (The Road To Wellville)را با الهام از‌اين انستيتو ساخت. ‌اين فيلم نشان مي‌داد كه چگونه اعضاي ‌اين انستيتو، كم كم به صورت يك فرقه مذهبي در آمده بودند.

دكتر جان‌هاروگ كلاگ (John Harvey Kellogg)، از سال ۱۸۷۶ كارشناس ارشد موسسه بود و به همراه برادرش ويليام، اولين غله مخصوص صبحانه (سريل) را با هدف پيشگيري از سوءهاضمه به بازار عرضه كرد.

ويليام، بيشتر از برادرش قدرت مديريت داشت و در سال ۱۹۰۶ شركت «بتل كريك توستت كورن فلكس (Battle Creek Toasted Cornflakes Company) را براي توليد انبوه محصول ابداعي‌شان، تاسيس كرد.

البته در‌اين ميان فقط دانه‌هاي ذرت تفت داده نشد! در سال ۱۹۰۶، ساختمان چوبي كارخانه نيز به علت آتش سوزي، تخريب گرديد و ويليام ناچار از صفر شروع كرد. پس از پشت سر گذاشتن شكست اوليه، شركت كه نامش را به كلاگز تغيير داده بود، با تكيه بر كمپين‌هاي فشرده تبليغاتي به سرعت رشد كرد.

پس از تلاش‌هاي فراوان ويليام، در آن سال به دليل چاپ يك آگهي در نشريه «ليديز هوم جورنال» (Ladie’s Home Journal)،فروش سريل‌هاي كلاگز از ۳۳ جعبه در روز به ۲۹۰۰ جعبه افزايش يافت.

در اوايل قرن بيستم، در حقيقت نام تجاري كلاگز بلند پروازترين سفارش‌دهنده آگهي‌هاي تبليغاتي در سراسر دنيا بود. در سال ۱۹۱۱ بودجه‌اي كه شركت براي تبليغات اختصاص داده بود، در حدود يك ميليون دلار بود. بزرگ‌ترين تابلوي تبليغاتي دنيا تا آن زمان، به سفارش كلاگز در ميدان تايم نيويورك نصب شد.

هدف شركت اين بود كه حروف لوگوي كلاگز را تا جايي كه ممكن است، براي مردم آشنا سازد. استفاده از حروف لوگو، سوژه اصلي تمام آگهي‌هاي كلاگز بود و‌اين لوگو روي تمام جعبه‌هاي سريل چاپ مي‌شد. پس حتي قبل از اينكه انواع ديگر سريل‌هاي كلاگز وارد بازار شود، كلمه كلاگز اهميتي معادل كلمه «كورن-فلكس» پيدا كرد.

تمركز روي نام تجاري كلاگز، يعني نام تجاري‌اي كه بر اساس ارزش‌هايي چون طعم، اطمينان و سلامتي به وجود آمد. از سال ۱۹۴۰، سريل‌هاي كلاگز، با انواع ويتامين‌ها غني شدند. ‌اين امر نشان مي‌داد كه مشتريان حاضر نيستند سريل‌هاي مشابه ارزان‌تري را جايگزين نام آشناي كلاگز كنند. بر همين اساس، كلاگز در «برندينگ پوششي»(umbrella branding) تخصص يافت.

هر كدام از سريل‌هاي جديد با نام تجاري منفرد، كلاگز را حمايت مي‌كردند و نيز از طرف كلاگز حمايت مي‌شدند.‌اين نكته كلاگز را از رقبايي چون جنرال ميلز (General Mills) سازنده سريل چي ريوز (Cheerios) و فيليپ موريس پست (Philip Morris Post) سازنده سريل شردد ويت (Shredded Wheat) كه برايشان تنها نام يك سريل به خصوص مهم است، متمايز مي‌ساخت.

سال‌ها سرمايه‌گذاري براي ارائه و معرفي نام كلاگز، بدين معنا بود كه اكنون مي‌توانست براي محصولاتش، قيمتي بالاتر از رقبايش بگذارد. پس كلاگز، آنچه را كه اقتصاددانان «نرخ كشش تقاضا» مي‌نامند، تا نهايت درجه آزمايش كرد. با‌اين حال وقتي در آمريكا، قيمت هر جعبه سريل «اپل جكز» (Apple Jack’s) را به پنج دلار افزايش داد، كم كم ميزان فروش افت پيدا كرد.

آشنا بودن نام تجاري كلاگز، آن را به بهترين نمونه موفق در «برندينگ پوششي» تبديل كرد، چون‌اين نام آشنايي، همزمان به ارزش همه كالاهاي كلاگز مي‌افزود.

در طول قرن گذشته، كلاگز به هدف خود دست يافت و امروز يكي از آشناترين نام‌هاي تجاري دنيا است. نام‌هاي تجاري منفردي مثل «رايس كريسپيز» (Rice Krispies) و «اسپشل كي» (Special K) كه سازنده اصلي آنها كلاگز بود هم به نوع خود، نام‌هاي معروف و شناخته شده‌اي هستند كه خريداران هرگز شكي در مورد نام توليد كننده اصلي آنها ندارند.

كلاگز اكنون بيش از ۳۱ هزار كارمند دارد و با فروش سالانه بيش از ۱۲ ميليارد دلار، پيشگام توليد سريل‌هاي صبحانه در دنيا است.

با خدمات آموزشي و مشاوره اي ما بيشتر آشنا شويد:

دوره تخصصي ۲ هفته اي مهارت هاي كسب و كار در كشور انگليس SLS Specialist Language Services

دوره عالي مديريت كسب و كار DBA  Doctor of Business Administration

دوره مديريت كسب و كار MBA Master of Business Administration

ارائه خدمات مشاوره اي در دو بخش مشاوره فردي و كسب و كار

Telegram-Android-icon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.